• Viziunea Noastră
  • De ce Verde?
  • Comunitatea Verde
  • Alătură-te ▼
    Cumpără produse Vinde produse Abonare
  • EN

TERMENI SI CONDITII

Actualizat la data de 27.09.2021

  1. Părțile

    1. Client - orice persoana fizica sau juridica care se înregistrează în platformă si plasează comenzi;

    2. Vânzător - orice persoana fizica sau juridica care se înregistrează în platformă pentru a primi, confirma, pregati si livra, după caz, comenzi;

    3. Prestator - VERDE FOOD S.R.L., persoană juridică română, cu sediul social în Municipiul Târgu Jiu, Strada BARAJELOR, Nr. 24, Județ Gorj, România înregistrată la registrul comerțului sub nr. J18/90/2021, EUID ROONRC.J18/90/2021, cod unic de înregistrare 43598480;

  2. Obiectul 

    1. reglementarea modalității de colaborare dintre părți, asumarea de Client si Vânzător a Termenilor si condițiilor pentru folosirea serviciului prestat de către Prestator, a platformei si a instrumentelor adiacente oferite de Prestator, folosite de Client în efectuarea aprovizionării cu produse de la vânzătorii (de ex. fermele) înregistrați in platformă.

    2. prin înregistrarea in platformă a Clientului sau a Vânzătorului, oricare din cele doua parti se angajează intr-un acord de colaborare si acceptă termenii si condițiile prezente („Termeni si condiții”, „Termeni”) in cazul in care colaborarea nu este definită si agreată printr-un contract separat cu Prestatorul.

  3. Drepturile si obligațiile părților

    1. Drepturile si obligațiile Prestatorului Verde: 

      1. dreptul să încaseze in numele vanzatorilor contravaloarea comenzilor livrate;

      2. dreptul de a refuza, suspenda sau întrerupe serviciul către oricine din orice motiv, în orice moment, fără notificare;

      3. obligația sa deconteze către ferme valoarea comenzilor;

      4. obligația sa puna la dispozitia Clientului accesul la serviciu si platforma pentru a comanda produse de la vanzatorii inregistrati in platforma;

      5. obligația sa puna la dispozitia Clientului pentru fiecare comanda documentaţia prevăzută de lege, furnizata de vanzatorii inregistrati in platforma (aviz de însoțire a mărfii, certificatele de calitate/conformitate, certificat de garanție daca este cazul).

    2. Drepturile si obligațiile Clientului

      1. dreptul de a primi informatii despre comenzi (confirmari de comanda, confirmari de livrare);

      2. dreptul să refuze produsele in conditiile art. 11, denumit Garanție si Obligații;

      3. obligația de a recepţiona cantitativ şi calitativ produsul livrat;

      4. obligația de a achita contravaloarea produsului livrat în condițiile prevăzute in Termenii si condițiile prezente;

      5. obligația să semnaleze vânzătorului si prestatorului Verde orice nereguli apărute la recepţia cantitativă şi calitativă la momentul livrării;

      6. obligatia sa semnaleze vanzatorului si prestatorului Verde orice nereguli cu privire la înscrierile de pe facturi în termen de 5 zile lucratoare de la recepţia acestora. Termenul de 5 zile lucrătoare este considerat termen de decădere;

      7. obligația să nu transmită viruși informatici sau orice cod de natură distructivă;

      8. obligația să nu reproducă, să duplice, să copieze, să vândă, să revândă sau să exploateze abuziv orice parte a serviciului si a platformei, folosirea serviciului si platformei, accesul la serviciu si platforma sau orice date si contacte furnizate prin serviciu si platforma, fără permisiunea scrisă expresă a Prestatorului.

      9. obligația să nu folosească orice date ale Vânzătorului transmise prin platformă, precum, dar fără a se limita la date de contact, date comerciale, in alte scopuri decât pentru a recepționa comenzile si documentele anexate, pentru trasabilitatea produselor, pentru activitati contabile si fiscale. Vânzătorul acceptă faptul că orice încălcare a acestei obligatii creeaza un prejudiciu Prestatorului, acesta urmând a fi calculat de către instanța, având in vedere si daune interese. 

    3. Drepturile si obligațiile Vânzătorului

      1. dreptul de a se înregistra in platforma, înțelegând si acceptând ca Prestatorul nu garantează un anumit prag de vânzări sau beneficii, ci doar pune la dispoziție informații despre produse clientului pentru potențiale comenzi;

      2. dreptul de a primi comenzi trimise de Prestator prin platforma;

      3. dreptul de a refuza total sau partial comenzi trimise de Prestator prin platforma;

      4. dreptul să încaseze de la Prestator contravaloarea comenzilor livrate minus taxa de platforma / comision;

      5. obligația de a pregăti si împacheta comenzile conform informațiilor trimise prin platformă cu fiecare comandă, dupa ce a confirmat final comanda;

      6. obligația de a livra comanda Clientului, daca a fost astfel convenit in scris cu Prestatorul;

      7. obligația de a pune la dispoziția Prestatorului si a actualiza regula lista de produse disponibile si prețul fiecăruia;

      8. obligația sa pună la dispoziția Prestatorului si Clientului pentru fiecare comanda documentația prevăzută de lege (aviz de însoțire a mărfii, certificatele de calitate/conformitate, certificat de garanție daca este cazul).

      9. obligația să nu reproducă, să duplice, să copieze, să vândă, să revândă sau să exploateze abuziv orice parte a serviciului si a platformei, folosirea serviciului si platformei, accesul la serviciu si platforma sau orice date si contacte furnizate prin serviciu si platforma, fără permisiunea scrisă expresă a Prestatorului.

      10. obligația să nu folosească orice date ale Clientului transmise prin platformă, precum, dar fără a se limita la date de contact, date comerciale, in alte scopuri decât pentru a confirma, împacheta si livra, daca este cazul, comenzile, cat si pentru a genera documente de livrare anexe comenzilor. Vânzătorul acceptă faptul că orice încălcare a acestei obligatii creeaza un prejudiciu Prestatorului, acesta urmând a fi calculat de către instanța, având in vedere si daune interese. 

  4. Pret

    1. Pentru primele 3 luni de la înregistrarea in platforma (conform art.9 denumit “Utilizarea platformei”), Clientul primește un cont Standard pentru utilizarea serviciului si platformei si nu datorează taxă de platformă / comision către Verde. Începând cu a treia luna, Clientul va avea opțiunea să obțină un cont Premium pentru care va achita cu titlu de taxă de platformă / comision un procent din valoarea comenzilor lunare efectuate. Optarea pentru un cont Premium va fi reglementata separat fata de termenii curenți.

    2. Din momentul înregistrării in platformă (conform art.9 denumit “Utilizarea platformei”), Vânzătorul va achita cu titlu de taxă de platformă / comision un procent din valoarea comenzilor efectuate catre Verde pentru:

      1. primirea si confirmarea comenzilor de la clienții nostri;

      2. organizarea colectării, ambalării, livrării;

      3. efectuarea colectării si livrării comenzilor de către partenerii de transport Verde, daca a fost astfel agreat in scris;

      4. gestionarea produselor, comenzilor și obținerea statisticilor despre comenzile executate;

    3. Taxa de platformă / comision este afișată la fiecare comandă trimisă către vânzători, ei acceptând-o la confirmarea comenzilor.

  5. Conditii generale

    1. Clientul si Vânzătorul inteleg că informațiile acestora (fără a include informații despre cardul de credit), pot fi transferate necriptat și implică:

      1. transmisiuni prin diferite rețele; și

      2. modificări pentru a se conforma și a se adapta la cerințele tehnice ale rețelelor sau dispozitivelor de conectare.

    2. Informațiile despre cardul de credit sunt întotdeauna criptate în timpul transferului prin rețele.

    3. Clientul si Vânzătorul confirma prin termenii de fata că este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal conform Politicii de Confidențialitate Verde, disponibila public pe www.verdefood.ro.

    4. Părțile nu pot folosi produsele in scopuri ilegale sau neautorizate; De asemenea, Părțile confirmă că prin utilizarea serviciului, platformei și a instrumentelor adiacente acesteia, nu încalcă legile din jurisdicția fiecareia (inclusiv, dar fără a se limita la, legile dreptului de autor).

    5. Clientul si Vânzătorul confirmă că nu este permis să transmită viruși informatici sau orice cod de natura distructivă.

    6. Clientul si Vânzătorul sunt de acord să nu reproducă, să nu duplice, să nu copieze, să nu vândă sau revândă orice porțiune a serviciului și a platformei, utilizarea serviciului și a platformei, accesul la serviciu și platformă, orice date furnizate prin serviciu si platforma, fără permisiunea scrisă a Prestatorului.

    7. Neîndeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a unei obligatii esentiale asumate de oricare din Parti prin Termenii si conditiile prezente da dreptul celeilalte Parti de a considera acordul reziliat. 

    8. Cu toate acestea, fiecare Parte va fi responsabila pentru prejudiciile cauzate in mod direct celeilalte Parti, cum ar fi pierderile directe sau daunele materiale si/sau morale rezultate în urma unei incalcari a obligatiilor ce îi revin conform Termenilor si conditiilor prezente. Partea vinovata va plati despagubiri care sa acopere in intregime prejudiciul cauzat celeilalte Parti.

    9. Nicio prevedere a Termenilor si conditiilor prezente nu va putea fi interpretata ca excluzand total orice raspundere a Partilor pentru frauda, neglijenta grava sau intentie, in masura in care acestea nu intra sub incidenta unei dispozitii legale imperative, exoneratoare de raspundere.

  6. Produse

    1. Produsele oferite spre comanda nu sunt comercializate de Verde, ci provin de la si sunt comercializate in mod direct de către vânzătorii înregistrați in platforma. 

    2. Prezentarea produselor in website sau in orice alt fisier nu reprezinta nicio obligatie din punct de vedere juridic, ci reprezinta doar un catalog online fara caracter obligatoriu. 

    3. Preturile afisate sunt informative si pot fluctua in functie de vanzator, perioada de recoltare sau fluctuatii valutare. Preturile afisate sunt preturile comunicate de vanzatori catre platforma Verde in mod regulat prin fisier sau direct in platforma. Verde nu modifica si nu influenteaza preturile produselor din portofoliu. Clientul va stii cine este vanzatorul produsului la confirmarea comenzii. Totodata, Clientul poate specifica la trimiterea comenzii vanzatorul sau vanzatorii pentru fiecare din produsele comandate.

  7. Comanda

    1. Comanda se poate configura si trimite prin intermediul website-ului sau a fisierului de comanda pus la dispozitia Clientului de catre Verde.

    2. Adaugarea produselor în coșul din website sau in fisierul de comanda nu este considerată o comandă fermă.

    3. O comandă ferma pentru produsele conținute în coș sau în fișierul de comanda este completă și valabilă numai atunci când Clientul face clic pe butonul „Comandă” de pe pagina comenzii sau trimite fișierul de comanda prin e-mail. 

    4. Orice comanda se trimite pana in ora 12:00 pm a zilei precedente zilei de livrare (de exemplu pana marti la 12:00 pm pentru livrare miercuri, de la 8:00am). Daca o comanda se trimite dupa ora 12:00 pm, aceasta va fi procesata pentru urmatoarea zi de livrare disponibila, daca nu este agreat altfel cu Clientul in scris, de comun acord, de la caz la caz.

    5. Preferintele de comanda (de exemplu, dar nu limitat la preferinte de produse, interval orar de livrare, etc..) se trimit impreuna cu fiecare comanda de catre Client. Verde va face tot posibilul sa indeplineasca preferintele Clientului la fiecare comanda, insa nu reprezinta o obligatie din punct de vedere juridic. Clientul comanda produsele asa cum sunt ele prezentate in lista de produse, in website sau in fisiere.

    6. Confirmarea comenzii se face in ziua comenzii, iar notificarea de comanda confirmata se trimite Clientului la adresa de e-mail din contul său in momentul in care comanda a fost confirmata prin platforma Verde cu vânzătorii selectati pentru fiecare produs. Confirmarea de comanda contine lista de produse confirmata, pretul per produs si total, ferma de la care provine fiecare produs, lista de produse neconfirmata. Acceptarea este supusă legalității și disponibilității bunurilor sau serviciilor comandate.

    7. Comenzile vor fi confirmate atat cu vanzatori cu personalitate juridica, cat si cu vanzatori atestati cu certificat de producator. Daca Clientul doreste sa achizitioneze doar de la un anumit tip de vanzatori (de ex persoane juridice), trebuie agreat in scris si de comun acord cu Verde.

    8. Produsele care nu pot fi livrate temporar sau neconfirmate vor trebui să fie comandate din nou de Client.

    9. În cazuri excepționale, produse de la un anumit vânzător pot să nu fie disponibile, dar pot fi înlocuite cu produse de la un alt vânzător care poate furniza același produs în aceeași calitate (același certificat). În acest caz, Clientul va fi informat despre înlocuitor prin e-mail. Dacă nu este de acord cu schimbul, poate sa contacteze serviciul nostru de asistență pentru clienți pentru o rambursare.

    10. Anularea comenzii se poate face de catre Client intr-un interval de 2h de la primirea confirmarii de comanda.

    11. Verde poate refuza sau anula orice comanda in ziua primirii comenzii din orice motiv, notificand prin e-mail Clientul.

    12. Este permis cel mult un cont de client pe companie, cu excepția cazului în care este convenit în scris și de comun acord.

  8. Livrarea

    1. Zilele de livrare standard sunt miercuri si vineri, in fiecare saptamana. Zile suplimentare de livrare se stabilesc de la caz la caz cu Clientul, in scris si de comun acord.

    2. Livrarea se face incepand cu ora 8:00am, in zilele de livrare.

    3. Adresa de livrare este cea configurata de Client in contul sau sau transmisa prin e-mail, impreuna cu comanda.

    4. Clientul este notificat prin e-mail atat despre colectarea produselor de la vanzatori si anuntarea prealabila a livrarii, cat si despre confirmarea de livrare.

    5. Receptia produselor se face de catre Client la adresa de livrare.

    6. Clientul are obligatia sa receptioneze produsele la livrare daca comanda nu a fost anulata in prealabil.

    7. Problemele de calitate a produselor la receptie sunt reglementate la art. 11 de mai jos  denumit Garantie si Obligatii, urmând a fi aplicate de către părți aceste prevederi contractuale. 

    8. Clientul a fost informat și este de acord că la acest moment Prestatorul are dreptul/opțiunea să coordoneze livrări și servicii parțiale în orice moment. Dacă livrările parțiale sunt efectuate de către partenerii noștri de transport, Prestatorul rambursează produsul lipsă sau dacă este posibilă o livrare complementară, Prestatorul își asumă costurile suplimentare.

  9. Utilizarea platformei

    1. Inregistrarea in platforma

      1. Client: crearea unui cont cu datele necesare sau trimiterea acestora pe mail catre Prestator; datele trimise sunt date necesare efectuării tranzacțiilor: date de facturare, date de livrare, date ale cel putin unei persoane de contact;

      2. Vânzător: crearea unui cont cu datele necesare sau trimiterea acestora pe mail catre Prestator; datele trimise sunt date necesare efectuării tranzacțiilor: date de facturare, date de colectare si livrare, date ale cel puțin unei persoane de contact, informații despre produse (precum, dar fara a se limita la, pret, cantitati, culoare, marime);

    2. Platforma este utilizată de clienții noștri pentru a comanda produse și de către vanzatorii inregistrati pentru a-și vinde produsele.

    3. Platforma și instrumentele sale sunt în exclusivitate proprietatea Verde, iar utilizarea lor este condiționată de Politica de Confidențialitate Verde, disponibilă public pe www.verdefood.ro, și se efectuează numai pentru executarea tranzacțiilor prin intermediul platformei.

    4. Prestatorul are calitatea de partener al vanzatorilor, al companiilor de livrare și se ocupă exclusiv de coordonarea procesului de achiziție si logistică. Vânzătorii sunt singurii responsabili de calitatea produselor livrate clienților. Vânzătorii sunt, de asemenea, singurii responsabili de furnizarea documentelor legale necesare, care însoțesc produsele, de exemplu, dar nelimitat la, facturi, certificate, autorizații, declarații de conformitate. Partenerii de livrare / transport sunt singurii responsabili de livrarea produselor la adresa Clientului fără a le modifica calitatea, ambalajul, forma, culoarea și furnizarea tuturor documentelor legale necesare livrării. Cu toate acestea, este responsabilitatea Prestatorului să selecteze și să înregistreze doar parteneri de încredere ca vânzători și firme de livrare, utilizând o procedură KYC (know-your-customer) detaliată.

    5. Notificările către clienți si vânzători sunt transmise in mod automat de către platformă. La cererea scrisa prin e-mail a acestora, notificările automate pot fi dezactivate. Clientul isi asuma lipsa informațiilor despre comenzi si le considera confirmate (partial sau total) si livrate in zilele agreate.

  10. Politica de retur

    1. Prestatorul are calitatea de partener al vânzătorilor și se ocupă exclusiv de coordonarea procesului de achiziție si logistică, vânzătorii înregistrați in platforma fiind singurii responsabili cu privire la produsele livrate clienților.

    2. Clienții accepta politica de retur a vânzătorilor prin acceptarea comenzilor confirmate.

    3. Prestatorul este responsabil de punerea la dispoziția Clientului a politicilor de retur ale vânzătorilor la cererea acestuia.

    4. Vânzătorul este responsabil de punerea la dispoziția Prestatorului si Clientului a politicilor de retur ale produselor sale la cererea acestora.

  11. Garantie si Obligatii

    1. Dupa receptia produselor conform art. 8 denumit Livrarea, dacă produsele au probleme de calitate în momentul livrării, de ex. eroare de producător sau dacă există o livrare greșită, Prestatorul oferă o livrare de înlocuire, dacă este posibil, sau o rambursare. Livrarea de înlocuire se va face in următoarea zi de livrare posibilă. Răspunderea Prestatorului pentru neglijența proprie și a angajaților săi, a reprezentanților legali și a agenților este limitată la intenție.

    2. Prestatorul este responsabili să coordoneze livrarea în ziua de livrare selectată. O livrare în intervalul orar de livrare selectat nu poate fi întotdeauna garantată din cauza blocajelor de trafic etc.

  12. Plata

    1. Verde incaseaza plata de la clienti in numele vanzatorilor si deconteaza vanzatorilor valorile comenzilor.

    2. Facturile si borderourile de achizitie pentru produse sunt emise de catre vânzători direct către clienți, atașate comenzilor la colectare si trimise electronic catre Verde. Verde pune la dispozitia Clientului facturile si borderourile de achizitie pentru fiecare comanda.

    3. Cu excepția cazului in care se convine altfel, facturile trebuie plătite de Client in termen de 7 zile calendaristice de la data emiterii si trimiterii facturii fiscale. Prestatorul poate solicita o plata in avans, fără a explica motivele.

    4. Plata se face prin virament bancar de Client către Verde Food SRL, IBAN RO13BTRLRONCRT0595424902.

    5. Decontarea valorii comenzilor minus comisionul de platforma se face de Prestator către vânzători prin virament bancar in contul bancar pus la dispoziție de vânzători la înregistrarea în platformă, în termen de 7 zile calendaristice de la data emiterii si trimiterii facturii fiscale.

    6. In cazul in care Clientul nu achita facturile in termele prevăzute in termenii si condițiile prezente, acesta va suporta penalități de intârziere in cuantum de 0.5% pe zi, din valoarea facturilor neachitate.

  13. Erori, inexactități si omisiuni

    1. Ocazional, pot exista pe site-ul Prestatorului sau în serviciul, fișierele oferite de acesta părților informații care conțin erori tipografice, inexactități sau omisiuni care pot fi legate de descrieri de produse, prețuri, promoții, oferte, taxe de expediere a produselor, timpi de livrare și disponibilitate. Prestatorul are dreptul de a corecta orice erori, inexactități sau omisiuni și de a modifica sau actualiza informații sau de a anula comenzi dacă exista informație inexacta în orice moment, fără notificare prealabilă (inclusiv după ce ați trimis comanda dvs.).

    2. Prestatorul nu își asumă nicio obligație de actualizare, modificare sau clarificare a informațiilor din platforma sau de pe orice site web conex, inclusiv, fără limitare, informații privind prețurile, cu excepția cazului în care este cerut de lege.

  14. Încetarea acordului

    1. Încetarea acordului poate fi ceruta de către una din părți, în cazul încălcării obligațiilor de către cealaltă parte. Partea care solicită rezilierea, va avea dreptul să considere acordul ca fiind reziliat de plin drept, pe baza unei notificări adresate în scris, fără a fi necesară intervenția vreunei instanțe judecătorești sau îndeplinirea vreunei formalități prealabile.

    2. Partea care invocă o cauză de încetare a prezentului acord, va notifica celeilalte părți cu cel puțin 15 zile înainte de data la care încetarea urmează să-și producă efectele.

    3. Încetarea acordului nu va avea nici un efect asupra obligațiilor deja scadente între părțile din Termenii si condițiile prezente.

  15. Alte clauze

    1. Termenii si condițiile actuale se supun dispozițiilor legislației române.

    2. Orice neînțelegeri dintre părți rezultate din termenii si condițiile prezente sau în legătură cu acestea se vor rezolva – de preferință - pe cale amiabilă, în caz contrar vor fi soluționate prin arbitraj.

    3. Modificarea clauzelor din termenii si condițiile publicate poate fi făcută numai cu acordul scris al părților implicate materializat într-un contract adițional.

  16. Actualizări ale Termenilor si condițiilor

    Puteți consulta oricând cea mai recentă versiune a Termenilor și condițiilor pe această pagină.

    Ne rezervăm dreptul, la discreția noastră, de a actualiza, modifica sau înlocui orice parte a acestor Termeni și condiții prin postarea de actualizări și modificări pe site-ul nostru web. Este responsabilitatea dumneavoastră să verificați periodic site-ul nostru web pentru modificări. Utilizarea dvs. continuă sau accesul la site-ul nostru web sau la Serviciu după publicarea oricăror modificări ale acestor Termeni și condiții constituie acceptarea acestor modificări.

  17. Contact

    Întrebările despre Termenii și condițiile Verde ar trebui să ne fie trimise la [email protected].

© 2022 VERDEFOOD
Politica de confidențialitate Termeni și condiții
[email protected]